ارتودنتیست‌ها متخصص‌های دندانپزشکی هستند که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان ناهنجاری‌های دندانی و فک آموزش دیده‌اند. به واسطه این آموزش‌ها، یک دکتر ارتودنسی می‌تواند طیف گسترده‌ای از گزینه‌های درمانی را برای صاف کردن دندان‌های کج، اصلاح بایت‌های ناهنجار و تراز کردن فک‌ها ارائه دهد.

سایر مقالات : هزینه ارتودنسی

در واقع متخصص ارتودنسی، پس از گذراندن دوره پنج‌ساله دندانپزشکی عمومی، ۵۰۰۰ ساعت دیگر (معادل سه سال مطالعه تمام وقت) تحت آموزش تخصصی در زمینه ارتودنسی قرار می‌گیرد.

این متخصصان بیشتر به مهارت‌شان در صاف کردن دندان‌ها شناخته می‌شوند، اما می‌توانند به بایت‌های دردناک و ناهماهنگ، حرکت دندان‌ها ناشی از عادت‌های بد (مانند مکیدن شست) و حتی برخی از اشکال آپنه انسدادی حین خواب هم کمک کنند.

بهترین دکتر ارتودنسی در تهران و دیگر شهرها، دانش و توانایی لازم برای تشخیص درست درمان (از بریس‌های فلزی گرفته تا مدل‌های نامرئی مانند Invisalign)، با توجه به شرایط بیمار حتی بیمارانی با پیچیدگی و مشکلات فک و دندانی شدید را دارد.

سایر مقالات : لیست متخصص ارتودنسی در زعفرانیه

کار متخصص ارتودنسی به طور دقیق چیست؟

به طور کلی متخصصین ارتودنسی درمان تمامی ناهنجاری‌های فک و دندان را انجام می‌دهند، در واقع کار آنها خلاصه به صاف کردن دندانها نیست. یک متخصص با تجربه تمام ناهنجار‌های مربوط به تراز نبودن فک ها، شلوغی و پیچیدگی دندانی، مشکلات مربوط به عادات نامناسب کودکان و عوارض آن، مثل مکیدن انگشت را به کمک ارتودنسی کودکان برطرف می‌کنند و به شما لبخندی زیبا هدیه می‌دهند.

سایر مقالات : لیست متخصص ارتودنسی در ولنجک

تفاوت دکتر ارتودنسی با دندانپزشک عمومی

ارتودنتیست‌ها و دندانپزشک‌ها شباهت‌های زیادی دارند؛ هردو به بهبود سلامت کلی دهان و دندانِ شما کمک می‌کنند. اما روش کار آنها بسیار متفاوت است. دندانپزشک‌ها طیف وسیعی از مسائل مربوط به سلامت دهان را پوشش می‌دهند. اما دکتر ارتودنسی یک متخصص دندانپزشکی است که روی موضوع خاصی تمرکز می‌کند: صاف کردن دندان‌ها و تراز کردن فک‌ها.

برای اینکه مراجعه‌کننده بتواند تصمیم آگاهانه‌ای درباره درمان خود بگیرد، خوب است که تفاوت‌های کلیدی بین این دو گروه بداند. در واقع یک دکتر متخصص ارتودنسی به دلیل تخصص و دانش بیشتر، مشکلات و پیچیدگی های شدید دندان و فک را انجام میدهد، اما دندانپزشک عمومی دانش لازم برای درمانهای ساده با پلاک متحرک را دارد.