رژیم لاغری از آن دست معضلاتیست که بیشتر افراد چاق با آن درگیر هستند و وقتی در مورد آن با افراد مختلف صحبت می‌شود، متاسفانه هر کس توصیه‌های مخصوص به خودش را به این افراد ارائه می‌دهد. رژیم‌های لاغری زیادی هستند که وعده‌ کاهش وزن در عرض چند روز را به شما می‌دهند و همه‌ آنها نیز به نوعی برای خودشان معروف شده‌اند.

اما یادتان باشد رژیم لاغری خوب و سالم ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد تا اضافه وزن شما را بدون بازگشت، کم کند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های یک رژیم لاغری مناسب و استاندارد می‌پردازیم:

رژیم لاغری

امروزه به دلیل کم تحرکی و پشت میزنشینی بسیاری از افراد، انواع رژیم لاغری برای رفع این مشکل بزرگ ارائه شده است. علاوه بر این، چاقی مادر همه بیماری‌هاست و کسی که دارای اضافه وزن است دیر یا زود با انواع بیماری‌های ریز و درشت مواجه خواهد شد.

سایر مقالات : مصرف پروتئین بعد از عمل لاغری

نکات رژیم لاغری برای کاهش وزن

در ادامه به نکات کلیدی برنامه غذایی لاغری می‌پردازیم که زمان پیروی از رژیم کاهش وزن باید آنها را رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید:

حذف نکردن وعده‌های غذایی

شاید فکر کنید با حذف یک وعده و یا نخوردن میان‌وعده از نهار تا شام، کار مفیدی برای کاهش وزن انجام داده‌اید اما این گرسنگی باعث کاهش وزن نمی‌شود.

چرا؟ زیرا وقتی گرسنه هستید بیشتر از قبل غذا می‌خورید و ممکن است انتخاب‌های غذایی‌تان سالم نباشند. به همین دلیل برنامه غذایی سالم برنامه‌ایست که هیچ وعده غذایی را حذف نکند.

سایر مقالات : رژیم غذایی بعد از اسلیو

مصرف میان وعده

مصرف یک میان وعده مغذی بین وعده‌های اصلی کمک می‌کند تا از پرخوری در امان باشید؛ چرا که قند خون‌تان به ثبات می‌رسد و سوخت و سازتان قوی می‌شود.

میان وعده‌ها باید حدود ۲۰۰ کالری یا کمتر و از ترکیب فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین تشکیل شده باشند. مانند آجیل‌ها، دانه‌ها و میوه‌های خشک، یک عدد سیب و یک قاشق کره بادام زمینی.

سایر مقالات : لاغری سریع